Protože se o této věci hodně psalo a hovořilo, podíváme se jí blíže na zoubek. Objektivně je třeba uznat, že za spoustu věcí nemůže samotná kancelář, ale třeba majitel hotelu. Pokud na vás z brambor na talíři vykoukne housenka, zcela jistě ji tam nikdo z CK nedal. Jenže, vy jako její zákazník se nebudete dohadovat s kuchařem, ale s prodejcem zájezdu, či pobytu. Abychom byli zcela přesní, s jejím delegátem, který má být vždy a po celou dobu přítomen. A právě něco podobného se stalo.
Začalo to na řeckém ostrově Kréta. Několik našich občanů se tam nakazilo střevní nemocí. I bude podána soudní žaloba. A nyní se ozývají další postižení. Chtějí se k žalobě přidat.
Už před dvěma lety tam jeden ze zákazníků Pantouru našel ve svém pokoji spolu obyvatele. Ne jednoho, ale více. Byli to švábi. A také zápach. Delegát měl situaci okamžitě řešit. Jak, to je jeho věc, za to bere nemalé peníze, a za to jej vy také platíte. Měl postiženého prostě přestěhovat do jiného pokoje, nebo jiného hotelu.
Nestalo se tak. Takže se konaly soudy, a to hnedlinko tři krát. Oni totiž i páni soudci potřebují nové vozy a kožichy pro své milenky. Nu, závěr je takový, že nakonec to už bylo hloupé i jim, a turista spor vyhrál. Ehm. Tedy, třicet pět procent z ceny výletu. To není ani tak podstatné, jako to, že Pantour se k tomu odmítl postavit, a dokonce nereagoval ani na předžalobní výzvu.
Cestovka se údajně vysmála i švábům na pokojích a prý se měli vzít s sebou jejich zákazníci repelent. Prý jsou švábi v hotelech v některých krajích běžná věc.
Tento postoj je hodně zarážející, ale není překvapivý. CK už peníze má, tak proč se tím zabývat. Zákazník ať si třeba klidně urve rukáv u košile, my jsme jej zkásli tak co. A penízky mu zpátky nedáme.
Nakonec ještě jedna rada, i když už stará a známá. Pokud objevíte jakékoli závady kdekoli v hotelu, či máte jiné potíže, hlaste to ihned a pokud možno dokumentujte. Protože po návratu domů se s vámi cestovka skutečně bavit vůbec nemusí.